Opakowania SRP czyli jak podnieść efektywność sprzedaży

Kiedy sklepowe półki uginają się od różnorodnych towarów, kluczowym zadaniem opakowania produktu jest przyciągnięcie uwagi. Niezależnie od tego, czy produkt jest nieznany konsumentowi, czy właśnie jego poszukuje, łatwość odnalezienia go jest bardzo istotna. Temu właśnie służą opakowania SRP.

Opakowania SRP – co to takiego?

Każdy z nas na pewno zetknął się z opakowaniami SRP, ale akurat ta nazwa może obco brzmieć. Opakowania SRP to nic innego jak oryginalne pudełka, w których na sklepowej półce wyeksponowany jest produkt. Mogą mieć najróżniejsze rozmiary, kolorystykę, dodatkowe elementy zwracające uwagę – ich finalny wygląda zależy od potrzeb marki czy firmy produkującej określone dobra.

Opakowanie gotowe na półkę

Cechą charakterystyczną opakowań SRP, jak wskazuje ich nazwa – SRP to skrót od shelf ready packing – jest to, że są natychmiastowo gotowe do użycia jako dyspozytor i ekspozytor produktów. Inna ich nazwa, która równie dobrze oddaje spełnianą przez nie funkcję, to RRP – retail ready packing czyli opakowania gotowe do sprzedaży.

Jak to działa? Obsługa sklepu wystawia na półkach jedynie gotowe opakowania zbiorcze z konkretną zawartością, bez konieczności przerzucania i układania pojedynczych produktów w innym miejscu. Jednocześnie, dobrze przygotowane opakowanie SRP dają się łatwo i estetycznie otworzyć. To maksymalnie przyspiesza i ułatwia proces uzupełniania towaru. Zaledwie w kilka sekund, na sklepowej półce ląduje gotowy do sprzedaży i wyróżniający się dzięki temu właśnie opakowaniu produkt.

Efektywność sprzedażowa opakowań SRP

Poza tym, że opakowania SRP są wprost idealnym rozwiązaniem w kontekście ich sprzedażowej funkcjonalności, podnoszą znacznie jej efektywność. Świadczą o tym badania zarówno wśród konsumentów, jak i sprzedawców. Jeśli konsument nie możne znaleźć tego, czego szuka, decyduje się inny produkt na podstawie opakowania SRP aż w 37% przypadków. Z kolei udział tych opakowań w ekspozycji sklepowych produktów wynosi aż 80-90%, co potwierdza ich sprzedażową skuteczność.

Widoczne korzyści

Właściwie zaprojektowane opakowanie SRP znacznie zwiększa widoczność produktu i pozwala na jeszcze lepsze wyeksponowanie przekazu marki. Łatwy do zidentyfikowania i znalezienia produkt ma jednocześnie większy potencjał sprzedażowy. Tego opakowania można użyć również do ciekawej i innowacyjnej komunikacji z klientami – na przykład wyeksponować na nim QR kod, który zapewni dostęp do szczegółowych informacji o produkcie lub wciągnie klienta w dodatkową interakcję z marką.

Więcej na temat opakowań SRP: https://www.strategic-packaging.com/pl/srp-opakowania-gotowe-na-polke

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *