Meble biurowe powinny być estetyczne, a przede wszystkim praktyczne

Meble do wyposażenia biur i gabinetów powinny pełnić nie tylko funkcję estetyczną. Są one wizytówką firmy w oczach Klientów i pracowników. Piękne i solidne meble nadają biurom profesjonalny wygląd i robią wrażenie na Klientach. Szczególnie jeśli biuro jest częstym miejscem spotkań, jak na przykład w biurze rachunkowym, firmach ubezpieczeniowych czy kancelariach prawniczych.

Dlaczego ergonomia mebli biurowych jest tak ważna?

Odpowiedni układ mebli, dzieli biuro na strefy i daje pracownikom prywatność w trakcie pracy. Jednak funkcja estetyczna mebli nie jest najważniejsza. Meble biurowe mają być przede wszystkim funkcjonalne i zapewniać pracownikom komfortową i wygodną pracę. Długie godziny spędzone za biurkiem to często większa część dnia i żeby nie narażać kręgosłupa, należy wybierać ergonomiczne i praktyczne meble biurowe. Zdrowy pracownik to zadowolony pracownik, który pracuje wydajniej i nie męczy go siedzenie przy biurku. Dlatego projektując biuro, należy przede wszystkim uczynić je maksymalnie wygodnym dla pracowników. Ktoś zmęczony po całym dniu siedzenia za biurkiem będzie apatyczny i rozdrażniony, ale jeśli wygodne meble biurowe przyniosą mu ulgę, będzie mógł skoncentrować się na pracy, a nie na bólu kręgosłupa. 

Przede wszystkim, meble biurowe powinny być jak najbardziej dostosowane pod pracownika i z możliwością regulacji. Ergonomiczne fotele biurowe posiadają regulację podłokietników, zagłówków i wysokości, podobnie biurka, które powinny mieć regulowaną wysokość. Fotel biurowy jest tu szczególnie ważny, bo wpływa bezpośrednio na zdrowie kręgosłupa. W tym wypadku ergonomia oznacza dopasowanie do potrzeb jednostki i proporcji ciała. Długie godziny pracy powinny kojarzyć się tylko pozytywnie, a nie z bólem kręgosłupa czy głowy. 10office oferuje krzesła ergonomiczne, które niwelują negatywnie skutku długiego siedzenia za biurkiem. Pełna regulacja wszystkich elementów czyli zagłówka, podłokietników, oparcia i siedziska, pozwala na dostosowanie fotela do swojej sylwetki i wagi. Podparcie lędźwi z manualną regulacją głębokości i mechanizm synchroniczny to ważne cechy foteli biurowych. Bogaty wybór kolorów, od eleganckich i stonowanych po żywe barwy, zapewnia różnorodność dla każdego biura.

Na jakie meble biurowe warto zwrócić jeszcze uwagę?

Kolejny mebel biurowy, który jest kluczowy to oczywiście biurko. Warto rozważyć biurko z regulacją wysokości. Na przykład elektryczne biurko to ogromna wygoda i pracownik może swobodnie regulować jego wysokość i zmieniać ją w trakcie pracy. Takie biurka są idealne do pracy hybrydowej czyli mieszanej, na stojąco lub na siedząco. Elektryczny silnik gwarantuje cichą i płynną pracę. Możliwość pracy na stojąco to ulga dla zmęczonych nóg, poprawa krążenia i sposób na utrzymanie właściwej postawy kręgosłupa. Poza tym biurka elektryczne to świetny pomysł na biuro dla rotujących osób, czyli hot desk. W zależności od upodobań, pracownik który akurat jest w biurze, dopasuje biurko do swoich gabarytów. Oprócz najważniejszych mebli biurowych do pracy czyli biurka i krzesła biurowego, warto zwrócić uwagę na wyposażenie pomieszczeń do relaksu, czyli tak zwanych Chillout Room. Są to pomieszczenia typowo do relaksu, gdzie liczy się wygoda. Specjalne meble akustyczne takie jak sofy i boksy modułowe wyciszające, pozwolą na prywatność. Firmy dbające o wizerunek powinny mieć takie pokoje, gdzie pracownicy mogą chwilę odpocząć, a dzięki temu po przerwie wrócić zrelaksowani do pracy.

Jakich mebli nie może zabraknąć w biurze?

  • ergonomicznych  foteli biurowych z możliwością regulacji
  • elektrycznych biurek do pracy siedzącej i stojącej
  • mebli akustycznych do pokojów relaksu

Te wszystkie rodzaje ergonomicznych mebli oferuje firma 10office.

Tekst sponsorowany: Nowoczesne i stylowe meble biurowe – 10office – https://www.10office.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *