Przewodnik po stoiskach wystawowych

W świecie pełnym tysięcy konkurujących ze sobą firm walczących o uwagę konsumenta kluczowe jest dobre zaprezentowanie swojej oferty. Na wszelkiego rodzaju targach i konferencjach, a także w miejscach pełnych punktów komercyjnych, jak na przykład galeriach handlowych, to stoisko wystawowe jest wizytówką firmy i szansą na przyciągnięcie klientów.

Dlaczego stoiska wystawowe są potrzebne?

Stoisko wystawowe jest praktyczne dla osób reprezentujących firmę: jeżeli jest odpowiednio zaaranżowane pozwala na przykład na przechowywanie dokumentów, prowadzenie rozmów biznesowych, prezentację towarów – lub usług – ogólnie rzecz biorąc, stanowi bazę dla personelu. Stoiska wystawowe są przydatne również dla organizacji publicznych pojawiających się na różnego rodzaju wydarzeniach, na przykład szkół, uniwersytetów, władz samorządowych, służb mundurowych: tego typu instytucje chcą dobrze zaprezentować się na różnego rodzaju dniach otwartych, czy festynach (kliknij tutaj i dowiedz się więcej). Wreszcie stoiska wystawowe potrzebują organizacje pozarządowe, partie polityczne, fundacje charytatywne i tym podobne.

Jak wyglądają stoisko wystawowe?

Możliwości aranżacji tego typu punktu jest mnóstwo: decyzja powinna zależeć od miejsca, gdzie stoisko będzie umieszczone, grupy docelowych odbiorców, potrzeb właściciela stoiska i wreszcie jego budżetu. Najprostsze – zarazem najtańsze i najmniej problematyczne w montażu, idealne więc, gdy konieczna będzie częsta zmiana miejsca i transport wyposażenia stoiska – to zwykłe ściany tekstylne, czyli, często zwijane, duże kawałki materiału, stanowiące tło. Potrzebne są praktycznie przy każdym stoisku, gdyż tworzy się z nich coś w rodzaju ścian. Stanowią też idealne rozwiązanie wówczas, gdy można spodziewać się wywiadu prasowego. Bardzo powszechnym elementem jest też lada wystawiennicza (czyli po prostu niewielka lada ozdobiona adekwatnymi nadrukami, przy której następuje pierwszy kontakt z odwiedzającymi stoisko). Do takiej bazy zgodnie z potrzebami można dokładać na przykład stół i krzesła, lub też – w wygodniejszej wersji, dobrej zwłaszcza, kiedy spodziewa się dłuższych rozmów – fotele i sofy. W stoisku można umieścić również stoliki, na których znajduje się prezentowany towar, ekrany, do przeprowadzania prezentacji w formacie wideo, a wreszcie ozdób, dzięki którym odwiedzony punkt zostaje w pamięci na dłużej i kojarzy się pozytywnie: mogą być to kwiaty, nietuzinkowe oświetlenie (więcej informacji tutaj). Jeżeli stoisko znajduje się na dworze, konieczne może okazać się zadaszanie, na ogół w formie namiotu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *