Do kogo należy kierować kampanie na Facebooku?

Facebook to aplikacja, która pomaga w skutecznym generowaniu zysków i pozyskiwaniu klientów. Reklama online umożliwia personalizację treści i jej dostosowanie do konkretnej osoby. Warto jednak wiedzieć, do kogo kierować kampanię w mediach społecznościowych, by działania marketingowe były skuteczne.

Zasięgi organiczne

Media społecznościowe są obecnie zasadniczym elementem skutecznej strategii PR-owskiej. Pomagają one w efektywnej sprzedaży. Facebook ograniczył jednak liczbę osób, na których ekranach mogą pojawić się posty prowadzonej przez Ciebie lub Twoją firmę strony internetowej. W praktyce oznacza to, że skuteczne wygenerowanie komunikatu o szerokim zasięgu jest niemożliwe bez reklam. Warto zatem zlecić profesjonalnym agencjom reklamę na facebooku oraz inne działania w mediach społecznościowych. Specjaliści firny pomogą Ci dotrzeć do odpowiednich grup odbiorców.

Do kogo adresować kampanię?

Strategia marketingowa w mediach społecznościowych powinna skupiać m.in.:

  1. a) osoby, które odwiedziły Twoją stronę – prawdopodobnie są one zainteresowane Twoją ofertą lub konkretnym produktem. W przypadku nieudanego kontaktu, warto przypomnieć o sobie, by potencjalni klienci wrócili do Ciebie.
  2. b) fanów­ – osoby obserwujące Twoje posty; mogą one stać się w przyszłości konsumentami, generującymi zyski firmy. Warto zadbać o to, by publikowane treści były atrakcyjne. Większa ilość obserwujących poszerza spektrum osób, do których możesz dotrzeć.
  3. c) custom audience – osoby, które zdecydowały się na zakup Twojego produktu; z pewnością zdecydują się na podobną transakcję. Przekonani o jakości usług prowadzonej przez Ciebie firmy, mogą polecić Cię rzeszy znajomych
  4. d) look-alike­ – „podobni do” to odbiorcy, utworzeni na bazie innej grupy. Facebook za pomocą specjalnych algorytmów wyodrębnia wspólne cechy i w ten sposób generuje listę osób, które mogą zainteresować się Twoimi postami.

Domy mediowe wykorzystujące powyższe grupy odbiorców, pomogą Ci w osiągnięciu optymalnego zysku. Kampania na Facebooku jest bowiem najskuteczniejszym narzędziem reklamy online. Warto dobrze przemyśleć strategię marketingową swojej firmy, skupiając się na każdym jej elemencie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *