Pozycjonowanie czy Google Ads? Co daje lepsze efekty?

Pozycjonowanie oraz kampanie Google Ads to dwie najczęściej wybierane usługi z zakresu marketingu internetowego, których nadrzędny cel jest jeden: zwiększenie ruchu na stronie. A co daje lepsze i szybsze efekty? Sprawdzamy.

Pozycjonowanie stron w Google

Pozycjonowanie stron internetowych może zwiększyć wysokiej jakości ruch na serwisie (www.bizzit.eu), jeśli wykonane jest w sposób przemyślany i odpowiedzialny. Jest to długotrwały i skomplikowany proces, którym najczęściej zajmują się doświadczone agencje SEO. Aby wyjaśnić, czym się to działanie różni od kampanii Ads, trzeba wiedzieć, że wyniki wyszukiwania w Google dzielą się na dwie części: reklamy i wyniki organiczne. Reklamy wyświetlane są w pierwsze kolejności, na tzw. pozycji 0. Od kilku lat Google testuje ich ilość oraz rozmieszczenie na stronach wyszukiwania. Natomiast wyniki organiczne to te, które pokazują się w sposób „naturalny”. I właśnie zadaniem pozycjonowania stron www jest sprawienie, aby widoczne były jak najwyżej (w TOP 3 czy TOP 10).

W tym celu prowadzi się działania wewnątrz witryny oraz na zewnątrz. Co to oznacza? Dąży się do uzyskania wysokiej użyteczności strony, wzbogaca się ją o kluczowe frazy, które pojawiają się nie tylko w treści, lecz jeszcze w tzw. meta tagach. Oprócz tego ważne jest pozyskanie odnośników do witryny z innych, wartościowych serwisów.

Kampanie Google Ads

Jak już wspomnieliśmy, w ramach kampanii Google Ads wykupuje się reklamy, które mogą pojawiać się nad pozycjami ograniczanymi w wynikach wyszukiwania. Ale to jeszcze nie wszystko – Google tworzy też sieć reklamową, w ramach której różne serwisy udostępniają powierzchnię reklamową na swojej stronie.

Podczas ustawiania kryteriów wyświetlenia reklam trzeba określić m.in., na jakie frazy kluczowe mają się one pojawiać. Od tego też głównie zależy koszt kampanii Google Ads, ponieważ im bardziej konkurencyjne frazy, tym ceny są wyższe. Ponadto często płaci się w modelu rozliczeniowym CPC, czyli cost per click.

Pozycjonowanie stron czy Google Ads – co wybrać?

Co jest lepsze: pozycjonowanie stron czy Ads? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ wszystko zależy od tego, czego oczekujesz.

Pozycjonowanie jest bardziej czasochłonne, nierzadko uzyskanie satysfakcjonującej pozycji trwa kilka miesięcy, a w niektórych branżach (jak np. finanse lub ubezpieczenia) może to być wręcz niemożliwe. Ale też efekt jest bardziej trwały, czego o reklamach Google Ads niestety nie można powiedzieć, choć ma to też swoje zalety. Takie kampanie bardzo dobrze sprawdzają się w przypadku okresowych promocji oraz sezonowych produktów – wtedy można reagować od razu, a efekty są natychmiastowe. Trzeba się jednak liczyć jednocześnie z tym, że po ich zakończeniu ruch na stronie znowu spadnie. Pozycjonowanie jest bardziej długofalowe.

Dlatego większość specjalistów radzi, aby nie poprzestawać tylko i wyłącznie na jednej z tych dwóch usług. Zaleca się, aby prowadzić jednocześnie działania SEO i gdy wymaga tego okazja, wprowadzać reklamy Google Ads. Przy czym warto podkreślić, że przerwa w pozycjonowaniu nie wpadnie drastycznie na spadki pozycji, aczkolwiek po pewnym czasie nastąpi zauważalne zmniejszenie widoczności. Nie warto więc rezygnować z pozycjonowania, ponieważ nawet jeśli aktualnie ruch na stronie jest wysoki – konkurencja nie śpi i ci, którzy inwestują w SEO, mogą „wygryźć” Twoją witrynę z topowych pozycji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *