Najpopularniejsze narzędzia do mierzenia strony internetowej

Posiadając witrynę firmy, bądź też prowadząc swojego bloga czy portal powinniśmy ją mierzyć. Na czym polega monitoring strony www? Głównie na sprawdzaniu ruchu, kontrolowania najbardziej interesujących (według internautów) podstron. Dotyczy to także kwestii prędkości działania witryny. Warto więc znać najpopularniejsze narzędzia do mierzenia strony internetowej.

Podstawowym narzędziem do monitoringu naszej strony internetowej jest oczywiście Google Analytics. To bardzo zaawansowane oprogramowanie, dzięki któremu dowiemy się nie tylko jakie statystyki ma witryna nad którą pracujemy, ale także za sprawą GA poznamy czas, jaki użytkownicy spędzają na naszej stronie, w którym momencie z niej wychodzą, skąd pochodzi ruch i tym podobne. Warto jednak znać inne, alternatywne rozwiązania, które pozwolą w pewnym stopniu na analizę konkurencji. Dzięki temu sprawdzimy panujące aktualnie trendy. Mało tego, w przypadku, gdy zależy nam na działaniach SEO będziemy mogli oszacować, czy dana witryna będzie odpowiednia w kwestii zakupu na niej artykułów sponsorowanych, czy innego typu reklam, które pomogą nam w wypromowaniu własnego portalu. Oprócz rozwiązań dla osób zajmujących się pozycjonowaniem powinniśmy również znać miejsca, dzięki którym zmierzymy szybkość działania naszej witryny internetowej oraz poznamy ewentualne błędy techniczne.

Google Analytics – najpopularniejsze narzędzie do mierzenia strony

Google Analytics to narzędzie, które zna (a na pewno znać powinien) każdy webmaster. Największym plusem GA jest oczywiście to, że jest usługą darmową. Wystarczy jedynie posiadać konto w serwisie Google, które także jest bezpłatne. Są jednak ograniczenia dla bardzo dużych witryn, które są odwiedzane przez więcej niż pięć milionów użytkowników miesięcznie. Wtedy jednak wystarczy użyć innej usługi, Ads (płatne reklamy w Google), aby uniknąć opłaty. Jej instalacja opiera się na umieszczeniu fragmentu kodu JavaScirpt na naszej stronie. Dzięki temu będziemy mogli uzyskać wiele danych na temat ruchu.

Alexa

Kolejną, bardzo popularną usługą, która pozwala na mierzenie strony internetowej jest Alexa. Niestety dużym minusem jest słaba dokładność, przez co dane przekazywane przez tą aplikację nie do końca można uznawać za wartościowe. Alexa zbiera informacje na podstawie różnych serwisów, które monitoruje. To właśnie dzięki temu uzyskujemy wynik – miejsce w rankingu. Jeśli więc chcemy porównać swój serwis z konkurencją z tej samej branży Alexa będzie dobra, aczkolwiek nie możemy raczej wyciągać precyzyjnych wniosków z wyników, które oferuje.

SimilarWeb

SimilarWeb jest narzędziem bardzo często wykorzystywanym do uzyskania informacji na temat witryny. To dlatego, że oferuje bardzo dużo ważnych danych. Przede wszystkim posiada ranking, który porównuje strony nie tylko z całego świata, ale także z konkretnego kraju. Możemy także uzyskać informacje o rankingu w kwestii branży czy kategorii tematycznej. Warto również dodać, że dzięki SimilarWeb dowiemy się jakie ma statystyki dana strona internetowa, skąd pochodzą użytkownicy, jaki jest współczynnik odrzuceń czy czas spędzony na danej witrynie. Oprócz tego usługa przedstawia nam konkurencyjne strony, a także powiązane aplikacje mobilne.

Web.dev

Najpopularniejsze narzędzia do mierzenia strony nie sprowadzają się tylko do monitoringu konkurencji. Aby nasza witryna pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania musimy zadbać o szybkość ładowania. Najczęściej wybieramy do tego Google PageSpeed Insights, jednak powinniśmy poznać inne narzędzie tego samego producenta, a mianowicie Web.dev. Dlaczego warto je rozważać podczas monitorowania prędkości działania strony? Przede wszystkim pokazuje bardzo dużo podpowiedzi, które pozwolą na optymalizację witryny. Korzystając z Web.dev dowiemy się między innymi jak wypada nasza strona w kwestii wydajności, dostępności i SEO. W porównaniu do PageSpeed Insights w tym przypadku nie ma podziału na komputery i urządzenia mobilne takie jak smartfony czy tablety. Co ciekawe, osiągnięcie wyniku maksymalnego jeśli chodzi o wydajność jest bardzo trudne, aczkolwiek da się to zrobić.

Najpopularniejsze narzędzia do mierzenia strony internetowej
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *