Kompleksowa logistyka w e-sklepie – jak wybrać operatora logistycznego?

Kompleksowa obsługa logistyczna sklepów internetowych może przyczynić się do wzrostu sprzedaży i ich rozwoju. Dzięki odpowiednim działaniom, m.in. opartym na customer experience, logistyka e-commerce może być wyróżnikiem i przewagą e-sklepów. Jak wybrać odpowiedniego partnera logistycznego?

Decydując się na współpracę z operatorem logistycznym, warto wybrać oferującego kompleksową obsługę logistyczną sklepów internetowych (również zagranicznych) i producentów, który pomoże przenieść działania i operacje z krajów zagranicznych do Polski, co wpłynie na obniżenie kosztów obsługi, bez obniżenia jakości i opóźnień w dostawach.

Poniżej wyjaśniamy, co oznacza kompleksowa obsługa e-commerce, a także, na co zwrócić uwagę, wybierając odpowiedniego operatora logistycznego.

Na co zwrócić uwagę, wybierając operatora logistycznego?

Wybierając operatora logistycznego, warto zwrócić uwagę, czy wykorzystuje on nowoczesną infrastrukturę i rozwiązania IT, ile dziennie realizuje zamówień, czy działa w 24-godzinnym systemie czasowym, na liczbę współpracujących z nim partnerów biznesowych, dostępne opcje dostawy, a także, jakie działania dodatkowe oferuje (projekt i realizacja platform, marketing internetowy, poprawa konwersji itp.).

Odpowiedni operator logistyczny zmieni koszty stałe na zmienne, dopasuje swoje zasoby do obsługi przesyłek niezależnie od rozmiaru wahań ich liczby, a także skróci czas realizacji zamówienia (dostarczenia przesyłki do klienta), a dzięki obsłudze wysokiej jakości podniesie zadowolenie i lojalność klientów.

Kompleksowa obsługa e-commerce – co obejmuje?

Poniżej wyjaśniamy, co wchodzi w zakres pełnej obsługi e-commerce – obejmuje ona przede wszystkim:

  • zarządzanie platformą sprzedaży
  • obsługę źródeł zaopatrzenia
  • transport (również lotniczy i morski) i obsługę celną
  • kontrolę stanów magazynowych i jej porównanie z ofertą e-sklepu
  • przyjmowanie towaru (kontrola jakości, obsługa palet, zmiana etykiet, magazynowanie), zamówień i zwrotów
  • kompletację i dystrybucję paczek B2C i B2B w krajach europejskich
  • fiskalizację sprzedaży i usługi finansowe (m.in. z zakresu faktoringu)
  • obsługę klienta na wielu płaszczyznach w języku lokalnym, np. obsługę infolinii
  • prowadzenie szkoleń i doradztwo (jak osiągnąć wzrost liczby zamówień, porady i warsztaty w kwestii optymalizacji logistyki)
  • usługi z zakresu fotografii produktowej i copywritingu (opisy produktów).

Źródło: https://oexbusiness.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *