Jakie są zalety sklepu internetowego opartego o dropshipping?

Dropshipping w ostatnim czasie cieszy się coraz większą popularnością na rynku w Polsce. Model ten posiada wiele zalet i ułatwia start sklepu internetowego. Warto wiedzieć jak działa dropshipping, w jaki sposób dzięki niemu można osiągnąć sukces i zmniejszyć ryzyko niepowodzenia.

Co to jest dropshipping?

Dropshipping to bardzo popularny pomysł na biznes online. Jest on łatwy w konfiguracji i wymaga stosunkowo niewielkich inwestycji. Tradycyjne sklepy wymagają zarządzania zapasami wybranych produktów i obsługą wysyłki. Nowe rozwiązanie jakim jest dropshipping pozwala na wyeliminowanie tych obowiązków.

Sklep dropshippingowy fizycznie nie posiada żadnych produktów. Dzięki czemu odpadają wszelkie koszty związane z magazynowaniem. Zamiast tego klient wybiera produkt, a sprzedawca zamawia go u oryginalnych dostawców.

W modelu dropshippingu wiąże się z przeniesieniem całego procesu wysyłki towaru na dostawcę czyli na hurtownię lub producenta. Sklep internetowy ma za zadanie jedynie zbieranie zamówień i przesyłanie ich do do dostawcy. Realizuje on zamówienie i wysyła towar do klienta.

Proces zakupu obsługiwany jest automatycznie. Klient składa zamówienie w sklepie, które jest przekazane do hurtowni i skompletowane. Następnie wybrane produkty są wysyłane i trafiają do klienta.

Podobnie jak w przypadku zwyczajnego modelu handlu, w systemie dropshippingu sprzedawca otrzymuje zysk, który jest różnicą między ceną detaliczną a hurtową.

Kto powinien się zdecydować na model dropshippingu?

Dropshipping to bardzo ciekawe i opłacalne rozwiązanie. Świetnie sprawdza się szczególnie w przypadku małych sklepików, które dopiero się rozkręcają. Początkujące biznesy internetowe, które sprzedają stosunkowo małe ilości produktów i nie chcą zamrażać środków w dużej ilości produktów w magazynie, z pewnością w ten sposób będą mogły zdobyć znaczącą pozycję na rynku. Dropshipping bardzo często wykorzystywany jest także przez sklepy, które rozprowadzają towary o dużych rozmiarach np. meble czy sprzęty RTV czy AGD.

Właściciel sklepu działającego w modelu dropshippingowym może ustalić swoją wysokość marży i sprzedawać produkty z hurtowni. Marżę można zmienić w dowolnym momencie.

Zalety dropshippingu

Dropshipping ma wiele zalet, o których warto pamiętać. Przede wszystkim gwarantuje on oszczędność pieniędzy. E – przedsiębiorcy mogą bardzo szybko i tanio rozkręcić swój biznes. Przebiega to o wiele łatwiej niż w przypadku tradycyjnej formy. Większość kosztów leży po stronie dostawcy. Dlatego, sprzedawca nie musi się martwić o takie kwestie jak np. utrzymanie powierzchni magazynowej, inwestowanie w zapełnienie magazynów towarem, zatrudnienie personalu, który obsługiwałby magazyn i proces wysyłki, koszty monitoringu, ubezpieczenia i ochrony itd. Takie rozwiązanie to także znaczenie ograniczenie ryzyka straty.

Sklep dropshipping to także oszczędność czasu. Nie trzeba go marnować na sprowadzanie paczek, pakowanie ich, opisywanie i wysyłanie, a także obsługiwanie zwrotów. Dzięki temu więcej uwagi można poświęcić na marketing, powiększenie zasięgu sprzedaży czy lepszy kontakt z klientem.

Dropshipping to także możliwość poszerzenia perspektyw i oferty swojego sklepu. Na swojej stronie można polecać zarówno produkty bardziej jak i mniej popularne, droższe i tańsze, a także takie, na których magazynowanie nie można by sobie pozwolić.

Dzięki specjalnym programom, cały proces sprzedaży jest w pełni zautomatyzowany i nie jest żadnym problem, ani trudnością. Zapewniona jest płynna i bez problemowa wymiana informacji między odbiorcami i dostawcami. Nie trzeba się martwić o aktualizowanie cen, stanu magazyny czy import nowych zdjęć produktów.

Dropshipping to także niemal całkowite zminimalizowanie ryzyka strat. Kiedy żadne produkty się nie sprzedadzą, nie trzeba nic płacić. Natomiast, kiedy się coś sprzeda zysk jest naprawdę widoczny. Wiele zależy także od tego jak bardzo intensywne działa się prowadzi, aby sprzedaż ruszyła do przodu. Ciekawe jest także to, że dostawcy oferują model sprzedaży marżowy i prowizyjny. Można porównać oba warianty i zdecydować się na jeden z nich, ten który będzie bardziej korzystny dla danej firmy.

Założenie sklepu dropshippingowego nie jest trudne, dlatego osoby, które rozważają taką możliwość z pewnością powinny się na nią zdecydować i już teraz zacząć spełniać swoje marzenia i rozkręcić biznes, który przyniesie naprawdę opłacalne zarobki i dotrze do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Jakie są zalety sklepu internetowego opartego o dropshipping?
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *