Jakie dane pomagają mierzyć efektywność kampanii reklamowych?

Głównym i jednocześnie nadrzędnym celem różnej maści kampanii reklamowych była i zawsze będzie sprzedaż produktów i usług. Reklama służy bowiem komunikacji z konsumentem oraz, jeżeli jest skuteczna i wydajna, wzmaga sprzedaż.

Przemyślana reklama, która jest dobrze zaplanowana, realizuje cel. Istotą jest jednak także dostosowywanie się do zmian, a ich konieczność można zaobserwować poprzez wykorzystanie różnych danych mierzenia skutków kampanii.

Wzrost sprzedaży

Oczywiście to najbardziej oczywista, ale i bardzo niepełna kwestia w kontekście badania jakości i efektywności podejmowanych działań w ramach kampanii reklamowej. Na sprzedaż składa się bowiem wiele rzeczy, jednak niewątpliwie dobrze wykonana reklama ma na celu zachęcić do kupienia, a więc generować zyski. W tym kontekście analityka internetowa i nie tylko pozwala na uzyskanie odpowiedzi na pytanie dlaczego sprzedaż poszła do góry lub się obniżyła.

Konwersja strony

W branży e-commerce istotną rolę odgrywa konwersja strony, czyli stosunek wejść do działań. Okazuje się, że w takim wypadku mamy do czynienia z łatwo mierzalnym efektem reklamy. Analityka internetowa dostarczana przez dobrą firmę marketingową pozwala na mierzenie liczby wejść i akcji na stronie przed kampanią reklamową i w poszczególnych jej dniach czy po jej zakończeniu. To sprawia, że dokładnie wiesz, które działania wzmagają sprzedaż i chęć wykonania jakiejś akcji na stronie, a które są nietrafione lub osłabiają konwersję.

Pozycja strony

Oczywiście elementem kampanii marketingowej w sieci jest pozycjonowanie i szeroko pojęte SEO. Tutaj miarą skuteczności jest przede wszystkim rzeczywista pozycja w Google oraz liczba wejść na stronę. Jeśli wzrasta, a pozycja się poprawia, to znak, że działania marketingowe przyniosły efekty. Jest to bardzo wymierne, a przy tym dość łatwo mierzalne, co sprawia, że można zauważyć wyraźnie, jak istotną rolę odgrywa w kampaniach marketingowych. To nie wszystkie narzędzia analityczne, jakie są na rynku. Warto jednak skorzystać z pomocy profesjonalnych firm marketingowych, by wiedzieć, jak działania przekładają się na rzeczywistość.

Jakie dane pomagają mierzyć efektywność kampanii reklamowych?
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *