Jakie dane pomagają mierzyć efektywność kampanii reklamowych?

Głównym i jednocześnie nadrzędnym celem różnej maści kampanii reklamowych była i zawsze będzie sprzedaż produktów i usług. Reklama służy bowiem komunikacji z konsumentem oraz, jeżeli jest skuteczna i wydajna, wzmaga sprzedaż.

Przemyślana reklama, która jest dobrze zaplanowana, realizuje cel. Istotą jest jednak także dostosowywanie się do zmian, a ich konieczność można zaobserwować poprzez wykorzystanie różnych danych mierzenia skutków kampanii.

Wzrost sprzedaży

Oczywiście to najbardziej oczywista, ale i bardzo niepełna kwestia w kontekście badania jakości i efektywności podejmowanych działań w ramach kampanii reklamowej. Na sprzedaż składa się bowiem wiele rzeczy, jednak niewątpliwie dobrze wykonana reklama ma na celu zachęcić do kupienia, a więc generować zyski. W tym kontekście analityka internetowa i nie tylko pozwala na uzyskanie odpowiedzi na pytanie dlaczego sprzedaż poszła do góry lub się obniżyła.

Konwersja strony

W branży e-commerce istotną rolę odgrywa konwersja strony, czyli stosunek wejść do działań. Okazuje się, że w takim wypadku mamy do czynienia z łatwo mierzalnym efektem reklamy. Analityka internetowa dostarczana przez dobrą firmę marketingową pozwala na mierzenie liczby wejść i akcji na stronie przed kampanią reklamową i w poszczególnych jej dniach czy po jej zakończeniu. To sprawia, że dokładnie wiesz, które działania wzmagają sprzedaż i chęć wykonania jakiejś akcji na stronie, a które są nietrafione lub osłabiają konwersję.

Pozycja strony

Oczywiście elementem kampanii marketingowej w sieci jest pozycjonowanie i szeroko pojęte SEO. Tutaj miarą skuteczności jest przede wszystkim rzeczywista pozycja w Google oraz liczba wejść na stronę. Jeśli wzrasta, a pozycja się poprawia, to znak, że działania marketingowe przyniosły efekty. Jest to bardzo wymierne, a przy tym dość łatwo mierzalne, co sprawia, że można zauważyć wyraźnie, jak istotną rolę odgrywa w kampaniach marketingowych. To nie wszystkie narzędzia analityczne, jakie są na rynku. Warto jednak skorzystać z pomocy profesjonalnych firm marketingowych, by wiedzieć, jak działania przekładają się na rzeczywistość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *