Eventy jako magnesy, przyciągające klientów do centrum handlowego

Współczesny konsument coraz bardziej ceni sobie wygodę. Uwielbia zwłaszcza te miejsca, w których jest w stanie zaspokoić większość swoich potrzeb, od zakupów po rozrywkę. Stąd tak bardzo popularne stało się centrum handlowe. Warszawa ma ich statystycznie najwięcej. W celu zachęcenia klientów do odwiedzin organizuje się wiele atrakcji. Coraz popularniejsze są eventy.

Centrum rozrywki

Centra handlowe już dawno przestały się kojarzyć wyłącznie z zakupami. Rozbudowane obiekty oferują coraz więcej także w kategorii usług, rozrywki czy gastronomii. Pełnią także ważną rolę w społecznościach lokalnych organizując koncerty, spotkania z gwiazdami, eventy tematyczne lub różnego typu akcje edukacyjne. Informacje o różnorodnych wydarzeniach to ważny element promocji, na jakie stawia centrum handlowe. Warszawa w tym przypadku może liczyć na więcej atrakcji, ale osoby znane chętnie angażują się także w eventy w mniejszych miastach. Około 36 proc. Klientów przybywa do centrum handlowego tylko dlatego, aby skorzystać ze strefy rozrywki. Nie będą po drodze robić zakupów, dlatego oferta dla nich musi być zupełnie inna.

Siła emocji

W dobie e-zakupów wielu analityków zastanawiało się, na ile wirtualne kupowanie zaszkodzi sklepom stacjonarnym. Okazało się, że obie formy mogą ze sobą spokojnie współistnieć. Sektor e-commerce jest szalenie wygodny i niejednokrotnie tańszy niż zakupy w sklepie stacjonarnym. Jednak w kategorii emocjonalnej klienci nadal wolą odwiedzić tradycyjny sklep. Korzysta więc na tym centrum handlowe. Warszawa ma co prawda wiele miejsc, w których można się spotkać, ale sporo osób chce ze swoimi znajomymi spędzić czas właśnie w galerii handlowej. Ponad 80 proc. respondentów deklaruje, że idealne centrum handlowe to takie, które poprawia samopoczucie. Atrakcyjna przestrzeń publiczna dla klientów jest więc prawdziwym oczkiem w głowie właścicieli sklepów wielkopowierzchniowych.

Udany event

Nie ma idealnego przepisu na udany event. Najczęściej na taki efekt sumuje się kilka czynników. Najważniejszy z nich to dopasowanie oferty do grupy docelowej, czyli różnych klientów i ich zainteresowań. Atrakcje dopasowuje się w zależności od okoliczności i tego, czy event jest zaplanowany do osób dorosłych, dzieci czy też rodzin. Wydarzenie może być też ukłonem w stronę najemców z ofertą modową, jeśli jego częścią stanie się pokaz mody. Można w nim zaprezentować kolekcje dostępnych w sklepie marek. Co jest największym wrogiem eventu, jaki organizuje centrum handlowe? Warszawa i inne miasta mają tego samego straszaka. Jest nim nuda. Z tego powodu specjalni animatorzy dbają o to, by było różnorodnie i na najwyższym poziomie. Działania są zaplanowane minuta po minucie, podobnie jak ewentualny plan B, uruchamiany wtedy, gdy cokolwiek nie idzie zgodnie ze scenariuszem.

Coraz popularniejsze stają się eventy, w których klienci mogą brać udział nie tylko jako widz, ale też aktywny uczestnik. Lubiane są zwłaszcza różnego typu warsztaty, pamiątkowe zdjęcia, zajęcia sportowe.

Eventy jako magnesy, przyciągające klientów do centrum handlowego
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *