Do kogo należy kierować kampanie na Facebooku?

Facebook to aplikacja, która pomaga w skutecznym generowaniu zysków i pozyskiwaniu klientów. Reklama online umożliwia personalizację treści i jej dostosowanie do konkretnej osoby. Warto jednak wiedzieć, do kogo kierować kampanię w mediach społecznościowych, by działania marketingowe były skuteczne.

Zasięgi organiczne

Media społecznościowe są obecnie zasadniczym elementem skutecznej strategii PR-owskiej. Pomagają one w efektywnej sprzedaży. Facebook ograniczył jednak liczbę osób, na których ekranach mogą pojawić się posty prowadzonej przez Ciebie lub Twoją firmę strony internetowej. W praktyce oznacza to, że skuteczne wygenerowanie komunikatu o szerokim zasięgu jest niemożliwe bez reklam. Warto zatem zlecić profesjonalnym agencjom reklamę na facebooku oraz inne działania w mediach społecznościowych. Specjaliści firny pomogą Ci dotrzeć do odpowiednich grup odbiorców.

Do kogo adresować kampanię?

Strategia marketingowa w mediach społecznościowych powinna skupiać m.in.:

  1. a) osoby, które odwiedziły Twoją stronę – prawdopodobnie są one zainteresowane Twoją ofertą lub konkretnym produktem. W przypadku nieudanego kontaktu, warto przypomnieć o sobie, by potencjalni klienci wrócili do Ciebie.
  2. b) fanów­ – osoby obserwujące Twoje posty; mogą one stać się w przyszłości konsumentami, generującymi zyski firmy. Warto zadbać o to, by publikowane treści były atrakcyjne. Większa ilość obserwujących poszerza spektrum osób, do których możesz dotrzeć.
  3. c) custom audience – osoby, które zdecydowały się na zakup Twojego produktu; z pewnością zdecydują się na podobną transakcję. Przekonani o jakości usług prowadzonej przez Ciebie firmy, mogą polecić Cię rzeszy znajomych
  4. d) look-alike­ – „podobni do” to odbiorcy, utworzeni na bazie innej grupy. Facebook za pomocą specjalnych algorytmów wyodrębnia wspólne cechy i w ten sposób generuje listę osób, które mogą zainteresować się Twoimi postami.

Domy mediowe wykorzystujące powyższe grupy odbiorców, pomogą Ci w osiągnięciu optymalnego zysku. Kampania na Facebooku jest bowiem najskuteczniejszym narzędziem reklamy online. Warto dobrze przemyśleć strategię marketingową swojej firmy, skupiając się na każdym jej elemencie.

Do kogo należy kierować kampanie na Facebooku?
3 (60%) 2 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *