Chatbot na Messengerze

Możemy obecnie wyróżnić 4 główne zadania realizowane przez Chatboty za pomocą Messengera: – funkcja informacyjna ( czy moje zamówienie jest już skompletowane/wysłane, czy mogę zamówić wersję nietypową produktu, kiedy dojdzie paczka itd, chatbot działa tutaj jako wirtualne biuro obsługi albo FAQ),) – działania e-commerce (poproszę o dodatkowy sos do pizzy) – dostarczanie rozrywki (w każdy piątek o 20.00 pokaż propozycje filmowe, testy, quizy i gry tekstowe) – dostarczanie wartościowych treści (Chatbot działa na zasadzie systemu mailingowego, tylko zamiast maili wysyła wiadomości poprzez Messenger)

Korzyści płynące z takich rozwiązania są ogromne, obejmują one zarówno kwestie oszczędności finansowych, jak i profesjonalizację działań i kontaktu z klientami/odbiorcami. Ponieważ kontakt nawiązany za pomocą Chatbota powinien wyglądać całkowicie naturalnie, jak zwykły dialog międzyludzki, musi on rozpoznawać pytania dostosowując do nich treści odpowiedzi. jest to możliwe zaś tylko wówczas, gdy wyposażymy go w tzw sztuczną inteligencję, która będzie umiała przeprowadzić błyskawiczną analizę języka naturalnego rozmówcy.

Chatbot na Messengerze

Źródło: https://www.mysocialseller.com/

Chatbot “uczy się” w trakcie pracy i nie zawsze zrozumie każdy niuans i subtelność językową tak jak człowiek, jest za to dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. W dzisiejszym, zabieganym i napiętym świecie stanowi to wartość nie do przecenienia i coraz częściej te czynniki będą wygrywały z obsługą pełnioną przez człowieka. Konfigurując Chatbota pamiętajmy, że musi on posiadać pełen zestaw narzędzi do administracji, co usprawni przyszłą pracę i pozwoli na profesjonalny odbiór tej usługi przez osoby, które będą z niej korzystać. Pamiętajmy także o tym, by wyposażyć go w funkcjonalność umożliwiającą integrację z innymi systemami firmy, albowiem bez takiej konfiguracji Chatbot nie będzie mógł on udzielać odbiorcom konkretnych odpowiedzi o dostępności konta, statusie zamówienia, czasie oczekiwania, możliwościach złożenia danego zamówienia itd. Chatbot pracujący poprzez Messenger jest w stanie precyzyjne określić trendy i najpopularniejsze kierunki aktywności klientów, przy pomocy odpowiednio dobranych i zadawanych im pytań, oraz pytań zadawanych przez klientów. Proces personalizacji kontaktów i zakupów poprzez możliwość zapamiętania preferencji zakupowych klientów daje zupełnie nowe możliwości współczesnego e-handlu, usprawniając go w celu osiągnięcia maksymalnych zysków przy także maksymalnemu zadowoleniu odbiorców. Chatboty to aplikacje i podobnie jak inne narzędzia tego rodzaju korzystają z API, aby uzyskać dostęp do różnego rodzaju danych- w przypadku botów na Messengerze jest to tzw. User Profile API. Danymi podstawowymi w tym zakresie są: nazwa użytkownika, ID messenger, strefa czasowa, lokalizacja, płeć, zdjęcie profilowe. To całkiem sporo jak na budowanie bazy klientów stałych i potencjalnych. Dlatego warto wykorzystać możliwości, jakie daje nam współczesna technologia w rozwoju naszej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *