3 formy promocji, które warto uwzględnić w swojej strategii marketingowej

Dobrze zaplanowana strategia reklamowa pozwala na uzyskanie najlepszych rezultatów w długofalowym ujęciu. Oto 3 formy promocji online, które warto uwzględnić przy tworzeniu takiej strategii!

1. Content marketing

Dzisiaj w internecie coraz częściej poszukiwane są wartościowe informacje. Właśnie na nich bazuje content marketing, który określany jest także jako marketing treści.

To strategia marketingowa, która polega na przygotowywaniu i publikowaniu wartościowych treści, które przekazują interesujące, pomocne informacje, a przy tym także promują reklamodawcę. Zalicza się do nich różne artykuły, poradniki, infografiki czy podcasty i filmy wideo.

W prowadzeniu działań w ramach content marketingu wykorzystuje się także media społecznościowe – Facebook, Instagram.

2. Influencer marketing

To dość nowa forma promocji, która wykształciła się na bazie blogów internetowych, a obecnie obejmuje również media społecznościowe, w tym Facebook, Instagram oraz YouTube.

W przypadku influencer marketingu wykorzystuje się potencjał i popularność osobistości rozpoznawalnych w sieci, tak zwanych influencerów. To współpraca z blogerami, vlogerami, a także innymi osobami majacymi wielu zgromadzonych wokół siebie fanów.

W ramach tej metody marketingowej najczęściej stosuje się strategię polegającą na rekomendowaniu określonych produktów, usług czy też udostępnianiu zniżek dla fanów.

3. Sieci partnerskie – afiliacja

Trzecia forma reklamy, którą warto uwzględnić przy przygotowywaniu strategii marketingowej dla swojej firmy, to afiliacja, czyli sieci partnerskie lub inaczej marketing afiliacyjny.

Afiliacja polega na stworzeniu specjalnej sieci, w której uczestniczą reklamodawca, jego partner, a także klient. Reklamodawca płaci partnerowi za promowanie swojej oferty. Wynagrodzenie zależne jest od efektu, czyli najczęściej od liczby klientów, którzy skorzystali z danej usługi lub zakupili produkt dzięki poleceniu w ramach afiliacji.

Zatem wtedy, gdy celem jest skuteczna strategia marketingowa, warto pamiętać o powyższych metodach promocji. Dzięki nim można osiągnąć jeszcze lepsze wyniki!

3 formy promocji, które warto uwzględnić w swojej strategii marketingowej
5 (100%) 1 vote

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *